ДЕНЬ ПЕРШИЙ
Тема:
Знайомство з весняними болгарськими святами квітня.
МЕТА: Ознайомити дітей з обрядом святкування Лазарова дня.
1.Завчити з дівчатками хазарський віршик.
Лазаре, Лазаре,
Ицата са смазали,
От кошничка капали
Кучата си лапали –
Мумичанца плакали
2. Роздивитись гілку пророслої верби. Нагадати про свято – Вербної неділі. Верба – це символ пробудження природи.
ЇЇ освячують у церкві. Після церкві гілки верби несуть додому, декілька , не
заносячи у хату, висаджують в землю. Свячену лозу шанують, нею на Юрія
(свято в травні) гонять на худобу на пашу. А у болгар свячену лозу верби
кидають у воду, коли купають дитину, щоб дитина не хворіла.
А саме велике свято квітня – Великдень. Його чекають цілий рік. Цього дня воскрес Син
Божий – Ісус Христос. До четверга родина прибирає у хаті, доводить все до ладу,
тому у четвер люди миються, ніби змивають із себе недобре, хворобливе. А діти
вмиваються освяченою водою у церкві.
В п’ятницю печуть паску – це святковий хліб із дуже смачного
здобного тіста. Вона символізує собою оновлення землі та людського життя,
Воскресіння нашого Господа Ісуса Христа.
ДЕНЬ ДРУГИЙ
Тема: « Дитяча Біблія»
Мета: познайомити дітей з книгою « Дитяча Біблия», життєвим
шляхом Ісуса Христа, його історією. Нагадати, Що свято Пасхи та Великодня пов’язано з воскресінням сина Господа Ісуса.
Читання вірша:
ВЕЛИКДЕН
Зайо Байо, я ела а
пък Шаро – той си знае -
с твойта шарена кола, с мене вече не
играе
дай червено яйчице, и задето
ставам аз
дръж
го с двете си ръце,
все по – силен всеки час,
да се чукнем, та да знам Бог Исус ми подари
кой от на е по – голям. Нови дрехи и игри
Днеска татко го надвих, и от съмнало все ям
вчера баба завалих, да роста
голям, голям!
ТРЕТІЙ ДЕНЬ
Тема: « Писанки»
Мета: познайомити дітей з обов’язковим
блюдом на свято Великодня, яке люди називають « писанки» - якщо їх розписують
та « крашанки» - якщо їх просто фарбують. Роздивитись кольори крашанок, згадати
їх значення.
Червоний –
життя, любов;
Чорний – печаль;
Зелений –
листя, природа навесні;
Синій – небо на хвилі;
Жовтий – сонце та пшениця.
Дидактична гра « Що я бачу на писанках» ( діти роздивляють писанки та
підкреслюють узори та орнаменти: птахи, квіти, хвилясті смужки, листя, ягідки,
сонечко).
( вихователь вчить з дітьми вірші про писанки).
ЧЕТВЕРТИЙ ДЕНЬ
Тема: « Художня праця»
Мета: вчити дітей писанки, наносити узори фарбами; робити аплікацію,
вчитись розташовувати по всій площі яйця орнаменти та узори. В кінці дня –
провести конкурс художньої праці « Чия писанка найкраща. Діти разом з
вихователем розписують свої писанки, а потім створюють загальну композицію «
великодня писанка мальована».
П’ЯТИЙ ДЕНЬ
– ЗАКЛЮЧНИЙ
Тема: «Великдень»
Мета: діти разом з дорослими згадують
все вивчене та нове почуте за тиждень, вчаться вітати один одного словами: «
Христос Воскрес!» - «Воістину Воскрес!»
Діти розглядають свої роботи з малювання, аплікації, художньої праці, дають
оцінку і вибирають кращі.
Читають святкові вірші:
Пролет,
мила, китна
Пролітна пора,
Птиченца прилетна
На сада са запря.
Станаха рано децата
Да свитявай там яйцата
Мама млякото разлива
Всекиму в канче налива.
Звън черковен се понесе
И за празник ни зове:
-Благият Христос Воскресни
Пеят сладки гласове.
Дай червено яйчице,
Дрож го с двете руце,
Да са чукнем, та да знам
Кой от нас е по – голям .
Пьяна кошица с яйца,
Шерени, червени,
Сини и зелени
Зимайте, сега деца,
Чукайте без страх.
Після закінчення діти пригощають малюків та один одного паскою – солодким
святковим хлібом.
Також пригощають запрошених батьків та гостей свята.
В п’ятницю печуть паску – це святковий хліб із дуже смачного
здобного тіста. Вона символізує собою оновлення землі та людського життя,
Воскресіння нашого Господа Ісуса Христа.
Немає коментарів:
Дописати коментар