четвер, 17 вересня 2015 р.

       « Україна –    рідний край»  
          ДОСВІД РОБОТИ ВИХОВАТЕЛЯ
           ДНЗ « ДЗВІНОЧОК» с. Петрівка
            ЛОНСЬКОЇ ОЛЕКСАНДРИ ІВАНІВНИ

                                 
Інтегроване заняття
з пріоритетом завдань патріотичного виховання
на тему: « Наш Герб»
 старша група
Мета: закріпити та поглибити знання дітей про нашу державу України. Дати знання про Батьківщину в широкому розумінні цього слова: рідна домівка, рід, родина, Україна, Батьківщина. Виховувати патріотичні почуття, любов до рідної мови. Вчити бачити красу рідної землі, відчувати її, милуватися нею. Розширити й уточнити знання про державні символи. Формувати елементарне уявлення про герб, прапор, гімн України. Виховувати повагу, любов та почуття гордості за сім’ю в цілому. Виховувати любов до своєї Батьківщини, до її традицій, символів.
Матеріал:  глобус, герб України, прапор, українські рушники, вишиванки, портрет Т.Г.Шевченко, ляльки в українському вбранні, гімн України. матеріал до дидактичних ігор «Розшифруй»
Словник: герб, глобус, звичаї, традиції, символіка, тризуб, Вітчизна, гімн, урочиста пісня.
                                                     Хід заняття:
Вихователь: Сьогодні  у нас з вами буде незвичайне заняття.
                            Ви сідайте всі  гарненько
                            І поводьтеся тихенько.
                            Руку вчасно піднімайте,
                            Слухайте і не дрімайте.
                            Вже, дівчатка і хлопята
                            Починається заняття.
Сьогодні ми з вами згадаємо про нашу Україну, яка має історію і культуру. Україна – це наша земля, наш рідний край. Вона у  всьому, що навколо нас: у сонці, місяці й зорях, у кожному камінчику.
 ( вихователь налаштовує дітей  до праці. Діти сідають на стільці).
                              - Що ж, мої малята,
                                Любі хлопчики й дівчата!
                                Будем гарно працювати
                                Та ще й разом спочивати.
    - А працювати ми будемо за допомогою  карти-плану (схематичне зображення п’яти пронумерованих будиночків відповідними цифрами).   Що  ви бачите на ній? (будиночки від 1 до 5). Хто живе в будинку під цифрою 1? (глобус). Що таке глобус? (модель Землі; показ глобуса).

                              - На цій земній моделі світу
                               Не відшукаєм дім ми свій
                               І навіть вулиці, й дитсаду…
                               Зате знайдемо спільний дім,
                               В якім живе сім’я народів світу.
                               А ще знайдемо ми країну,
                               Що Україною всі звуть.
                               Де прожива сім’я народу,
                               Що українцями зовуть.           (вірш декламує дитина)
Вихователь: - То де мешкає велика сім’я народів світу? (на планеті Земля; у спільному домі; в будинку під цифрою 1). Що ще ми можемо знайти на глобусі? (нашу країну, в якій проживає сім’я українського народу). Правильно, і яка для нас є рідною домівкою. А хто знаходиться в будиночку під цифрою 2? (мапа України). 

     - Ось і мапа України. Як саме виділена наша країна на мапі? (широкою хвилястою лінією червоного кольору, яка відділяє нашу країну від інших країн; державною межею – кордоном ( запрошується одна дитина для його показу). А що таке Україна? Давайте  скажемо про неї словами віршів, які ви знаєте.
      1 дитина          Україна – рідний край,
                                Рідне поле, зелен гай,
                                Рідне місто й рідна хата,
                                Рідне місто й рідна мати.
                                **********************
     2 дитина           Дуже велика країна моя.
                                Є в ній озера, річки і моря,
                                Гори високі, степи та ліси -
                                Стільки багатств і стільки краси!
                                **********************
     3 дитина           Щоб довелося мандрувати -
                                Піти по рідній всій землі:
                                У кожне місто завітати,
                                У кожнім побувать селі,-
                                То навіть би за двадцять років
                                Цього б не встигли ми зробить:
                                Простори в нас такі широкі,
                                А міст і сіл – що не злічить!
                                **********************
      4 дитина          Різні в світі є країни,
                                Різні люди є у світі,
                                Різні гори й полонини,
                                Різні трави, різні квіти.
                                Є з усіх одна країна -
                                Найрідніша нам усім,
                                То прекрасна Україна -
                                Нашого народу дім!
                                Там шумлять степи безкраї,
                                Наче вміють говорити.
                                Там ясніше сонце сяє,
                                Там солодше пахнуть квіти…
                                Різні в світі є країни,
                                Гарні є й багаті.
                                Та найкраще в Україні,
                                Бо найкраще в рідній хаті!
                                 **********************
   Вихователь:  - Молодці! То в якому будинку мешкає сім’я українського народу? (у другому). Правильно.
     - Зараз, люба дітвора, в нас цікава буде гра. А називається вона «Я розпочинаю, а ви продовжуєте». Давайте станемо в коло. Я починаю речення,  беру за руку першу дитину, яка і буде його продовжувати. При правильній відповіді дитина подає руку сусіду і гра продовжується.
       1. Наша країна називається... (Україна).
       2. Столиця нашої країни... (Київ).
       3. Наша Україна велика, в ній багато …(полів, лісів, міст, сіл тощо).
       4. Люди, які живуть у нашій країні, називаються…(українці).
       5. Українців впізнають у всьому світі за… (вишиванкою, прапором тощо).
       6. Край, в якому ми живемо, називають...? (запорізька область, приморський район);
       7. Село, в якому ти живеш, називається..?(Петрівка).
       8. Державна межа називається …(кордон).
       9. Державні символи України – це…(прапор, гімн, герб).
     10. Символічним знаком держави є… (Герб).
    Вихователь:  - Молодці! Дітки, ви відчуваєте тепло долоньок своїх друзів? То що в нас вийшло? (захисне, родинне коло). Так, коло, яке нас єднає, а не розділяє. І пам’ятайте, що його важко роз’єднати, якщо ми будемо дружити, миритись, підтримувати один одного.  Сідайтебудь ласка, на стільчики. 
                        Карта в гості кличе нас,
                        Дальше працювати час!
Вихователь:  - Дітки, що за знак мешкає в будинку під цифрою 3 і що він означає? (міркування дітей). 
     Завдання: в якому ряду і на якому місці знаходиться герб України, головний захисний знак?
     - А тепер згадайте, що ви знаєте про герб України. (Це золотий Тризуб, який знаходиться на щиті синього кольору.  Він дуже давній державний знак і символізував  єднання та могутність. А зараз – символ нашої влади. Він показує, що український народ любить мир, творчість і працю).

    - Так, подивіться уважно на Тризуб. Ці три зубчики не розрізнені між собою, а  з’єднані  однією спільною лінією, що означають, символізують (три+єднання) триєдність світу, триєдність життя або сім’ї: Батько-Мати-Дитина.  
    -  То що символізує наш Тризуб?  (читання дитиною вірша)
                         Наш герб – тризуб, у ньому сила
                         Отця небесного і сина.
                         Уважно придивись до нього –
                         На Духа схожий він Святого,
                         Що голубом злетів з небес
                         І у людських серцях воскрес.
                         Тризуб, немов сім’я єдина,
                         Де тато, мама і дитина
                         Живуть у мирі і любові
                         На Україні вольній, новій.
   Вихователь:  - Молодець! А ще я хочу  повідомити, що тризуб схожий на верхівку хлібного колоса. Він означає триєдність землеробської сили, що відповідає весні, літу та осені. А весна, літо і осінь відповідають сіянню, збиранню та приготуванню плодів землі.
   Вихователь:  - А зараз ви самостійно попрацюєте. Дидактичні ігри «Розшифруй»  (розшифрування гербів за 4-ма ознаками на таблиці: верхній перший ряд - колір+форма, другий - декор+орієнтування в просторі) та «Збери герб в одне ціле». (Три дитини працює з таблицями, всі інші – з розрізними гербами; по закінченню діти називають герби)                                        
   Вихователь:  - Молодці! Дітки, а що ви можете сказати про будинок під цифрою 4? (відповіді дітей).
Вихователь: - Молодці! Дітки, а що ви можете сказати про прапор України? – Що він поєднує? Ось подивиться, він синьо – жовтий. Синій колір – це чисте, мирне небо. Жовтий – пшеничні лани. Це колір хліба – зерна, сонця.
  Вихователь:    - Дітки, карта-план нам щось підказує…будинок №5… Давайте поміркуємо, що це може бути? (міркування дітей).
Наша група, хоч вона і є другою вашою сім’єю, не має свого герба. Тому  зараз ми всі гуртом створимо герб нашої групи. Згадайте, будь ласка, з чого слід розпочинати? Правильно, бо щит об’єднує всіх  членів сім’ї. Яку форму щита ми візьмемо за основу і чому? Якого кольору він буде? Кого, що та де на щиту ми будемо зображати? Як живеться дітям у групі? То які кольори будуть переважати? Яку прикрасу герба ми візьмемо за основу нашого задуму і що вона означатиме? Як називається наша група і дитячий сад та чи можна втілити ці назви в наш задум? Якщо так, то як саме і що вони символізують? Поміркуйте, чиї серця зігріває життєдайне Сонце. Тоді де буде його місце? З чим можна порівняти діток нашої групи і чому?  Чи потрібний девіз нашому гербу і для чого? Який девіз ми відправимо дітям, які прийдуть після вас? (обговорення і практична діяльність).
Вихователь: Наш Герб представляє собою щит, в центрі якого зображене сонце, яке зігріває не тільки землю а і наш садок  «Дзвіночок». Основний фон герба блакитний, що символізує назву дитячого садку «Дзвіночок», та надію – що малята, яких виховує і розвиває Дзвіночок , виростуть справжніми людьми.
Вихователь: - Молодці, дітки! Чи сподобалось вам заняття і що саме? (відповіді дітей). Дякую вам за гарну роботу. А ось лист-послання майбутнім поколінням.  Ми його  відправимо дітям, які прийдуть після вас у нашу групу, щоб вони з гідністю його передали  наступним малюкам.
                         Лист-послання майбутнім поколінням.
                                       Дорогі наші дітки з майбутнього!
     З великою любов’ю до нашої групи ми створили герб. Наш герб – дороговказ і мудра настанова для вас, майбутні діти нашої групи. Ми хочемо заповісти вам все найкраще, що ми маємо через символіку групового  гербу.
   Форму герба ми вибрали у вигляді чотирикутника, який означає союз чотирьох сторін (діти: хлопчики та дівчатка і дорослі: батьки та вихователі). А ще за традицією українців ця форма є священним знаком, що символізує землю. Кольори у нашому гербі яскраві. Вони показують яскраве та різноманітне життя.
    Золото (жовтий) і лазур (блакитний) – це барви національних символів прапора та герба, що символізують нашу любов до України. Разом з цим вони означають  щедрість,  доброту  і  бажання бути кращими.   Всі дітки нашої групи ще маленькі, але талановиті, і схожі на маленькі іскринки,  які постійно горять життєдайним вогнем.
  Вінчає герб дзвіночок. Він означає назву нашого садочка і символізує радісне та щасливе життя дітей в його стінах. Девіз «Жити в любові і дружити» направляє вчинки і життєвий шлях на добро.
            Будьте здоровими, добрими та щасливими дітьми!
                       З любов’ю  до вас  ми, діти з минулого! 
                                                  2015р.



Немає коментарів:

Дописати коментар