ДОСВІД
РОБОТИ ВИХОВАТЕЛЯ
ДНЗ «
ДЗВІНОЧОК» с. Петрівка
ЛОНСЬКОЇ ОЛЕКСАНДРИ ІВАНІВНИ
Інтегроване
заняття
з пріоритетом завдань патріотичного виховання
на тему: « Наш Герб»
старша група
Мета: закріпити та поглибити знання дітей про нашу державу України. Дати знання про Батьківщину в широкому розумінні цього слова: рідна домівка, рід, родина, Україна, Батьківщина. Виховувати патріотичні почуття, любов до рідної мови. Вчити бачити красу рідної землі, відчувати її, милуватися нею. Розширити й уточнити знання про державні символи. Формувати елементарне уявлення про герб, прапор, гімн України. Виховувати повагу, любов та почуття гордості за сім’ю в цілому. Виховувати любов до своєї Батьківщини, до її традицій, символів.
Матеріал: глобус, герб України, прапор, українські рушники, вишиванки, портрет Т.Г.Шевченко, ляльки в українському вбранні, гімн України. матеріал до дидактичних ігор «Розшифруй»
на тему: « Наш Герб»
старша група
Мета: закріпити та поглибити знання дітей про нашу державу України. Дати знання про Батьківщину в широкому розумінні цього слова: рідна домівка, рід, родина, Україна, Батьківщина. Виховувати патріотичні почуття, любов до рідної мови. Вчити бачити красу рідної землі, відчувати її, милуватися нею. Розширити й уточнити знання про державні символи. Формувати елементарне уявлення про герб, прапор, гімн України. Виховувати повагу, любов та почуття гордості за сім’ю в цілому. Виховувати любов до своєї Батьківщини, до її традицій, символів.
Матеріал: глобус, герб України, прапор, українські рушники, вишиванки, портрет Т.Г.Шевченко, ляльки в українському вбранні, гімн України. матеріал до дидактичних ігор «Розшифруй»
Словник: герб, глобус, звичаї,
традиції, символіка, тризуб, Вітчизна, гімн, урочиста пісня.
Хід заняття:
Хід заняття:
Вихователь: Сьогодні у нас з вами буде незвичайне заняття.
Ви сідайте всі гарненько
І поводьтеся
тихенько.
Руку вчасно
піднімайте,
Слухайте і не
дрімайте.
Вже, дівчатка і хлоп’ята
Починається
заняття.
Сьогодні ми з вами згадаємо про
нашу Україну, яка має історію і культуру. Україна – це наша земля, наш рідний
край. Вона у всьому, що навколо нас: у
сонці, місяці й зорях, у кожному камінчику.
( вихователь налаштовує дітей до праці. Діти
сідають на стільці).
- Що ж, мої малята,
Любі хлопчики й дівчата!
Будем гарно працювати
Та ще й разом спочивати.
- А працювати ми будемо за допомогою карти-плану (схематичне зображення п’яти пронумерованих будиночків відповідними цифрами). Що ви бачите на ній? (будиночки від 1 до 5). Хто живе в будинку під цифрою 1? (глобус). Що таке глобус? (модель Землі; показ глобуса).
- Що ж, мої малята,
Любі хлопчики й дівчата!
Будем гарно працювати
Та ще й разом спочивати.
- А працювати ми будемо за допомогою карти-плану (схематичне зображення п’яти пронумерованих будиночків відповідними цифрами). Що ви бачите на ній? (будиночки від 1 до 5). Хто живе в будинку під цифрою 1? (глобус). Що таке глобус? (модель Землі; показ глобуса).
- На цій земній моделі світу
Не відшукаєм дім ми свій
І навіть вулиці, й дитсаду…
Зате знайдемо спільний дім,
В якім живе сім’я народів світу.
А ще знайдемо ми країну,
Що Україною всі звуть.
Де прожива сім’я народу,
Що українцями зовуть. (вірш декламує дитина)
Вихователь: - То де мешкає велика сім’я народів світу? (на планеті
Земля; у спільному домі; в будинку під цифрою 1). Що ще ми можемо знайти на
глобусі? (нашу країну, в якій проживає сім’я українського народу). Правильно, і
яка для нас є рідною домівкою. А хто знаходиться в будиночку під цифрою 2?
(мапа України).
- Ось і мапа України. Як саме виділена наша країна на мапі? (широкою хвилястою лінією червоного кольору, яка відділяє нашу країну від інших країн; державною межею – кордоном ( запрошується одна дитина для його показу). А що таке Україна? Давайте скажемо про неї словами віршів, які ви знаєте.
1 дитина Україна – рідний край,
Рідне поле, зелен гай,
Рідне місто й рідна хата,
Рідне місто й рідна мати.
**********************
2 дитина Дуже велика країна моя.
Є в ній озера, річки і моря,
Гори високі, степи та ліси -
Стільки багатств і стільки краси!
**********************
3 дитина Щоб довелося мандрувати -
Піти по рідній всій землі:
У кожне місто завітати,
У кожнім побувать селі,-
То навіть би за двадцять років
Цього б не встигли ми зробить:
Простори в нас такі широкі,
А міст і сіл – що не злічить!
**********************
4 дитина Різні в світі є країни,
Різні люди є у світі,
Різні гори й полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є з усіх одна країна -
Найрідніша нам усім,
То прекрасна Україна -
Нашого народу дім!
Там шумлять степи безкраї,
Наче вміють говорити.
Там ясніше сонце сяє,
Там солодше пахнуть квіти…
Різні в світі є країни,
Гарні є й багаті.
Та найкраще в Україні,
Бо найкраще в рідній хаті!
**********************
Вихователь: - Молодці! То в якому будинку мешкає сім’я українського народу? (у другому). Правильно.
- Зараз, люба дітвора, в нас цікава буде гра. А називається вона «Я розпочинаю, а ви продовжуєте». Давайте станемо в коло. Я починаю речення, беру за руку першу дитину, яка і буде його продовжувати. При правильній відповіді дитина подає руку сусіду і гра продовжується.
1. Наша країна називається... (Україна).
2. Столиця нашої країни... (Київ).
3. Наша Україна велика, в ній багато …(полів, лісів, міст, сіл тощо).
4. Люди, які живуть у нашій країні, називаються…(українці).
5. Українців впізнають у всьому світі за… (вишиванкою, прапором тощо).
6. Край, в якому ми живемо, називають...? (запорізька область, приморський район);
Вихователь: - Молодці! То в якому будинку мешкає сім’я українського народу? (у другому). Правильно.
- Зараз, люба дітвора, в нас цікава буде гра. А називається вона «Я розпочинаю, а ви продовжуєте». Давайте станемо в коло. Я починаю речення, беру за руку першу дитину, яка і буде його продовжувати. При правильній відповіді дитина подає руку сусіду і гра продовжується.
1. Наша країна називається... (Україна).
2. Столиця нашої країни... (Київ).
3. Наша Україна велика, в ній багато …(полів, лісів, міст, сіл тощо).
4. Люди, які живуть у нашій країні, називаються…(українці).
5. Українців впізнають у всьому світі за… (вишиванкою, прапором тощо).
6. Край, в якому ми живемо, називають...? (запорізька область, приморський район);
7. Село, в якому ти живеш, називається..?(Петрівка).
8. Державна межа називається …(кордон).
9. Державні символи України – це…(прапор, гімн, герб).
10. Символічним знаком держави є… (Герб).
Вихователь: - Молодці! Дітки, ви відчуваєте тепло долоньок своїх друзів? То що в нас вийшло? (захисне, родинне коло). Так, коло, яке нас єднає, а не розділяє. І пам’ятайте, що його важко роз’єднати, якщо ми будемо дружити, миритись, підтримувати один одного. Сідайте, будь ласка, на стільчики.
Карта в гості кличе нас,
Дальше працювати час!
Вихователь: - Дітки, що за знак мешкає в будинку під цифрою 3 і що він означає? (міркування дітей).
Завдання: в якому ряду і на якому місці знаходиться герб України, головний захисний знак?
- А тепер згадайте, що ви знаєте про герб України. (Це золотий Тризуб, який знаходиться на щиті синього кольору. Він дуже давній державний знак і символізував єднання та могутність. А зараз – символ нашої влади. Він показує, що український народ любить мир, творчість і працю).
8. Державна межа називається …(кордон).
9. Державні символи України – це…(прапор, гімн, герб).
10. Символічним знаком держави є… (Герб).
Вихователь: - Молодці! Дітки, ви відчуваєте тепло долоньок своїх друзів? То що в нас вийшло? (захисне, родинне коло). Так, коло, яке нас єднає, а не розділяє. І пам’ятайте, що його важко роз’єднати, якщо ми будемо дружити, миритись, підтримувати один одного. Сідайте, будь ласка, на стільчики.
Карта в гості кличе нас,
Дальше працювати час!
Вихователь: - Дітки, що за знак мешкає в будинку під цифрою 3 і що він означає? (міркування дітей).
Завдання: в якому ряду і на якому місці знаходиться герб України, головний захисний знак?
- А тепер згадайте, що ви знаєте про герб України. (Це золотий Тризуб, який знаходиться на щиті синього кольору. Він дуже давній державний знак і символізував єднання та могутність. А зараз – символ нашої влади. Він показує, що український народ любить мир, творчість і працю).
- Так, подивіться уважно на Тризуб. Ці три зубчики не розрізнені між собою, а з’єднані однією спільною лінією, що означають, символізують (три+єднання) триєдність світу, триєдність життя або сім’ї: Батько-Мати-Дитина.
- То що символізує наш Тризуб? (читання дитиною вірша)
Наш герб – тризуб, у ньому сила
Отця небесного і сина.
Уважно придивись до нього –
На Духа схожий він Святого,
Що голубом злетів з небес
І у людських серцях воскрес.
Тризуб, немов сім’я єдина,
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.
Вихователь: - Молодець! А ще я хочу повідомити, що тризуб схожий на верхівку хлібного колоса. Він означає триєдність землеробської сили, що відповідає весні, літу та осені. А весна, літо і осінь відповідають сіянню, збиранню та приготуванню плодів землі.
Вихователь: - А зараз ви самостійно попрацюєте. Дидактичні ігри «Розшифруй» (розшифрування гербів за 4-ма ознаками на таблиці: верхній перший ряд - колір+форма, другий - декор+орієнтування в просторі) та «Збери герб в одне ціле». (Три дитини працює з таблицями, всі інші – з розрізними гербами; по закінченню діти називають герби)
Вихователь: - Молодці! Дітки, а що ви можете сказати про будинок під цифрою 4? (відповіді дітей).
Вихователь: - Молодці! Дітки, а що
ви можете сказати про прапор України? – Що він поєднує? Ось подивиться, він
синьо – жовтий. Синій колір – це чисте, мирне небо. Жовтий – пшеничні лани. Це
колір хліба – зерна, сонця.
Вихователь: - Дітки, карта-план нам щось підказує…будинок №5… Давайте поміркуємо, що це може бути? (міркування дітей).
Наша група, хоч вона і є другою вашою сім’єю, не має свого герба. Тому зараз ми всі гуртом створимо герб нашої групи. Згадайте, будь ласка, з чого слід розпочинати? Правильно, бо щит об’єднує всіх членів сім’ї. Яку форму щита ми візьмемо за основу і чому? Якого кольору він буде? Кого, що та де на щиту ми будемо зображати? Як живеться дітям у групі? То які кольори будуть переважати? Яку прикрасу герба ми візьмемо за основу нашого задуму і що вона означатиме? Як називається наша група і дитячий сад та чи можна втілити ці назви в наш задум? Якщо так, то як саме і що вони символізують? Поміркуйте, чиї серця зігріває життєдайне Сонце. Тоді де буде його місце? З чим можна порівняти діток нашої групи і чому? Чи потрібний девіз нашому гербу і для чого? Який девіз ми відправимо дітям, які прийдуть після вас? (обговорення і практична діяльність).
Вихователь: - Дітки, карта-план нам щось підказує…будинок №5… Давайте поміркуємо, що це може бути? (міркування дітей).
Наша група, хоч вона і є другою вашою сім’єю, не має свого герба. Тому зараз ми всі гуртом створимо герб нашої групи. Згадайте, будь ласка, з чого слід розпочинати? Правильно, бо щит об’єднує всіх членів сім’ї. Яку форму щита ми візьмемо за основу і чому? Якого кольору він буде? Кого, що та де на щиту ми будемо зображати? Як живеться дітям у групі? То які кольори будуть переважати? Яку прикрасу герба ми візьмемо за основу нашого задуму і що вона означатиме? Як називається наша група і дитячий сад та чи можна втілити ці назви в наш задум? Якщо так, то як саме і що вони символізують? Поміркуйте, чиї серця зігріває життєдайне Сонце. Тоді де буде його місце? З чим можна порівняти діток нашої групи і чому? Чи потрібний девіз нашому гербу і для чого? Який девіз ми відправимо дітям, які прийдуть після вас? (обговорення і практична діяльність).
Вихователь: - Молодці, дітки! Чи сподобалось вам заняття і що саме? (відповіді
дітей). Дякую вам за гарну роботу. А ось лист-послання майбутнім
поколінням. Ми його відправимо дітям, які прийдуть після вас у нашу
групу, щоб вони з гідністю його передали наступним малюкам.
Лист-послання майбутнім поколінням.
Дорогі наші дітки з майбутнього!
З великою любов’ю до нашої групи ми створили герб. Наш герб – дороговказ і мудра настанова для вас, майбутні діти нашої групи. Ми хочемо заповісти вам все найкраще, що ми маємо через символіку групового гербу.
Форму герба ми вибрали у вигляді чотирикутника, який означає союз чотирьох сторін (діти: хлопчики та дівчатка і дорослі: батьки та вихователі). А ще за традицією українців ця форма є священним знаком, що символізує землю. Кольори у нашому гербі яскраві. Вони показують яскраве та різноманітне життя.
Золото (жовтий) і лазур (блакитний) – це барви національних символів прапора та герба, що символізують нашу любов до України. Разом з цим вони означають щедрість, доброту і бажання бути кращими. Всі дітки нашої групи ще маленькі, але талановиті, і схожі на маленькі іскринки, які постійно горять життєдайним вогнем.
Вінчає герб дзвіночок. Він означає назву нашого садочка і символізує радісне та щасливе життя дітей в його стінах. Девіз «Жити в любові і дружити» направляє вчинки і життєвий шлях на добро.
Будьте здоровими, добрими та щасливими дітьми!
З любов’ю до вас ми, діти з минулого!
2015р.
Дорогі наші дітки з майбутнього!
З великою любов’ю до нашої групи ми створили герб. Наш герб – дороговказ і мудра настанова для вас, майбутні діти нашої групи. Ми хочемо заповісти вам все найкраще, що ми маємо через символіку групового гербу.
Форму герба ми вибрали у вигляді чотирикутника, який означає союз чотирьох сторін (діти: хлопчики та дівчатка і дорослі: батьки та вихователі). А ще за традицією українців ця форма є священним знаком, що символізує землю. Кольори у нашому гербі яскраві. Вони показують яскраве та різноманітне життя.
Золото (жовтий) і лазур (блакитний) – це барви національних символів прапора та герба, що символізують нашу любов до України. Разом з цим вони означають щедрість, доброту і бажання бути кращими. Всі дітки нашої групи ще маленькі, але талановиті, і схожі на маленькі іскринки, які постійно горять життєдайним вогнем.
Вінчає герб дзвіночок. Він означає назву нашого садочка і символізує радісне та щасливе життя дітей в його стінах. Девіз «Жити в любові і дружити» направляє вчинки і життєвий шлях на добро.
Будьте здоровими, добрими та щасливими дітьми!
З любов’ю до вас ми, діти з минулого!
2015р.
Немає коментарів:
Дописати коментар